سومین دوره از جشنواره سراسری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی طی مراسمی با حضور مسئولان عالی این دانشگاه برگزار شد.

سومین دوره جشنواره سراسری امامت و مهدویت آغاز به کار کرد/ تولید۳۸ هزار اثر

به گزارش قدس آنلاین مدیرعامل موسسه علمی - فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم  گفت: امسال این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی ۳۱ مرکز استان برگزار و آثار برگزیده معرفی می شود.

سید جواد جعفری افزود: برای این دوره ۷۰ محور موضوعی اختصاص یافته که تاکنون ۳۸ هزار اثر پیرامون این موضوعات از دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور و دانش آموزان مدارس سما دریافت شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هر استان تا نیمه شعبان امسال آثار برتر را پیرامون موضوعات تعیین شده انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه علمی - فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراسم پایانی این جشنواره نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار و استان های برتر به لحاظ تعداد اثر دریافتی و کیفیت بالا معرفی و تجلیل می شوند.

جشنواره سراسری امامت و مهدویت در گام سوم از مشهد آغاز شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم به ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه سه ساحت دارد که شامل علم، فرهنگ و فناوری است.

محمد مهدی طهرانچی افزود: تربیت قوه متفکره و محور اصلی سه ساحت مزبور در دانشگاه است، البته می دانیم که چگونه در حوزه علم در دانشگاه عمل کنیم اما هنوز به درستی نمی دانیم که قاعده کار و تقویم فرهنگی در دانشگاه چیست یا سال تحصیلی چگونه می خواهد برای فرهنگ خود را آراسته کند.

وی بیان کرد: کار فرهنگ با کار علم تفاوت هایی دارد، فرهنگ ارزش آفرین است اما یکپارچگی اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه باید حول محور مودت باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرهنگ به جریان سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی، نمادسازی، نماسازی و رفتارسازی نیاز دارد و جشنواره امامت و مهدویت جریان فرهنگی در دانشگاه ایجاد می کند.

طهرانچی اظهار کرد: دوران عملیاتی این فرهنگ از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان است که با اعتکاف دانشجویی آغاز و به جشن انتظار برای ظهور مهدی (عج) ختم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.